Barangolások Teodorral

Tündérrózsák és köziszap

Hévíz három órában

2018. szeptember 08. - Toncsi90

Hévíz kedvelt üdülőhely, szép környezetben, kellemes hőmérsékletű víz mellett strandolhatunk, ezért régóta szerettem volna eljutni ide. A hely tényleg csodálatos, az áraktól viszont jócskán elkerekedett a szemem.

img_2260a.jpg

Mert annyit bizony le kell szögezni, hogy Hévíz nem a kispénzűek üdülőhelye, inkább a külföldiek számára elérhető árkategória. Ráadásul tömegközlekedéssel nem is olyan egyszerű megközelíteni, vonat egyáltalán nem is megy oda, így Keszthelyen át kell szállni egy buszra. Ami a nagyobb probléma, hogy időkorlátos a bent tartózkodás, így érdemes egy hosszabb idejű nyaralást tervezni a környékre, ott alvással, mert gyakorlatilag többet utazik az ember, mint amennyit bent van.

A kora délutáni órákban érkeztem meg, a busz szerencsére pont a strand bejáratánál tesz le. Mivel mély a víz, mindenki fura alakú úszómatraccal járkál, ahogy elnéztem, itt egész üzletág épül erre. Én egy rózsaszín-sárga színűre csaptam le, de úgy láttam, mindenféle kombinációban létezik, szóval mindenki megtalálhatja az egyéniségéhez leginkább illő példányt. Jobb azonban előrelátóan máshol beszerezni a matracot, mert a strand közelében nem (pontosabban ez sem) olcsó.

A beléptetés nagyon egyszerű, karórás rendszerrel működik, érdemes a matracvásárlás utánra időzíteni ennek átvételét, mert a rendelkezésre álló idő vészesen fogy. Az épületekben egyébként elhelyeztek időmérőket, így ha az a gyanúnk támad, hogy már feltűnően sokat időztünk a strandon – érdemes betartani, mert túlóradíjat kell fizetni a lejárat után –, lecsippanthatjuk az órát, és kijelzi, hogy még mennyink van hátra.

Az öltözőszekrények is ezzel az órával nyílnak, én először nem is tudtam használni, egy másik vendég mutatta meg, hogy merre van a leolvasó, ami alapján megtalálom a megfelelő szekrényt (arról, hogy nem mi választjuk a szekrényt, hanem a rendszer rendeli az órához, nem kaptam tájékoztatást). Amikor biztonságban tudtam a cuccomat, elmentem enni, és nagyjából itt ért az első sokk – azért nem a jegyátvételnél, mert azt ajándékba kaptam, egyébként van a fürdőnek egy jól átlátható online árlistája is: http://www.heviz.hu/hevizi-to/tofurdo-informacio-arlista. Az étel ugyanis horribilis áron mozgott. A rántott hús sült krumplival 2300 forintba került, és nagyjából ez volt az általános, „klasszikus” strandkaját például egyáltalán nem is lehetett kapni.

img_2261a.jpg

Ebéd után visszamentem átöltözni, és itt ért a második sokk. Nem volt ugyanis öltöző. Mindenki a szekrénye előtt, a törölköző alatt ügyeskedte magára a fürdőruháját, vagy elvonult a WC-be átöltözni. Hogy a másik épületbe voltak-e öltözőfülkék, nem tudom, de az annyira messze volt, hogy logikátlan lett volna odáig elsétálni csak ezért.

Az épületben, amin keresztül a strand hátsóbb részéhez jutunk, itt talált leleteket, Hévíz történetének fontosabb mérföldköveit állították ki. Vannak kőzetek, állati csontok, a medencék felé igyekezve érdemes megállni egy-kettő előtt. Bár az épületben is vannak medencék, illetve itt vehetők igénybe az extra szolgáltatások is, egyértelmű volt, hogy a külső részre megyek. Valahol az iszappakolás környékén táboroztam le.

Van ugyanis egy iszapmedence – én csak köziszapnak hívom, mert bárki beleülhet, és annyit pakol magára, amennyit akar. Állítólag jó hatása van, én inkább csak azt éreztem, hogy büdös, ellenben szép formájú csigákat lehet a kotorékból kibányászni. Szóval kb. mindent csináltam az iszapban, csak az ellazulás nem ment. Ráadásul az üledék felkavarodásából lassan előre törtek az apró haltetemek (ezt az iszapot a tó mélyéről kotorják fel, azt hiszem), szóval a lebegő hal-múmiák látványa távozásra késztetett. Voltak apró élő halak is, amik mellettünk úsztak el.

img_2263a.jpg

A normál víz része viszont csodás, és minden pillanatáért megéri az utazási tortúra és a horror árak. Ideális hőmérsékletű és kristálytiszta, gyakorlatilag lenézve láttam a lábfejemet. A tavat ráadásul tündérrózsák veszik körül, ezeknek egy részét gondosan elkerítették a fürdőzők elől, viszont néhányhoz oda lehet úszni. Nagyon szépek és egészen egyedi hangulatot adnak a strandnak, mint ahogy a tavat szegélyező fák is.

A vízben egyébként könnyű „benne felejteni” magunkat, mert nagyon ellazít, és kellemesen el lehet benne úszkálni akár egy-másfél órát is. Bár a víz mély, a matrac fent tart, és több vízimentő is járőrözik folyamatosan, hogy ne történhessen baj. Habár fürdés után szívesen elnyújtóztam volna még a napozóágyon, sajnos mennem kellett, mert lejárt az időkeret.

Öt óra után azon a kapun, amin a buszpályaudvar felől bejöttem már nem lehet kimenni, így nagyon kell figyelni a busz indulását, nekem egy gyors sprint segített elérni a megfelelő buszt Keszthelyre.

A mocskos anyagiak:

  • Matrac: 1500 Ft
  • Busz Hévízre (diák/felnőtt 1 útra): 125/250 Ft
  • Rántott hús sült krumplival: 2300 Ft
  • Tófürdő (diák/felnőtt 3 órás): 2500/3000 Ft (van egész napos jegy is 5200 Ft-ért, illetve van családi kedvezmény)

Összesen: 4050Ft-ot költöttem, de a strandbelépőt ajándékba kaptam, ezért azért nem kellett fizetnem.

Ha nincs Vakáció-bérleted, Pestről indulva ezekkel az árakkal kalkulálhatsz (diák/felnőtt 1 útra):
Keleti pályaudvar -> Keszthely: 1750/3675 Ft + gyorsvonati pótjegy

Néhány kép a hévízi kirándulásról (Ha használod a képeimet, kérlek jelezd!):

A bejegyzés trackback címe:

https://barangolasokteodorral.blog.hu/api/trackback/id/tr5614229359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása