Barangolások Teodorral

Egy falatnyi Magyarország

Szarvasi Mini Magyarország és arborétum

2019. december 29. - Toncsi90

A szarvasi Mini Magyarország nem csupán azért különleges, mert ez az ország egyetlen ilyen jellegű interaktív kiállítása, hanem azért is, mert közvetlenül mellette található Magyarország legnagyobb arborétuma is, más néven a Pepi-kert.

029.jpg

A szarvasi kirándulásom könnyű túrának ígérkezett, hiszen vonattal jól megközelíthető a város, ráadásul az előzetes utánajárásom alapján (nagyon informatív a makett park honlapja) úgy tűnt, hogy rövid sétányira van a park. Mivel előzetesen megterveztem a túrát, automatikusan tudtam, hogy a vasútállomástól csak egyenesen kell haladnom, majd a híd után jobbra kell fordulnom. Amivel nem számoltam az az, hogy az általam kinézett rövid séta valójában majdnem egy órás, mert a vasútállomás éppen a város másik végén van. Ez azonban még jól is jött, mert Szarvas szép hely, sok érdekes látnivalóval.

Így esett, hogy jócskán belementem már a délelőttbe, amikor a hídhoz értem. Ez nem is lenne olyan nagy probléma, hiszen egész napos kirándulással kalkuláltam, csakhogy a szarvasi vasútállomáson nem találtam működő mosdót, és helyismeret hiányában azt sem tudtam, hogy merre lehet egy pékség vagy bolt (habár hétvégén mentem, kevés ember járt az utcákon). A kedvencem az apró kellemetlenségek ellenére az az épület volt, ami előtt egy életnagyságú Romulus és Remus szobor állt az anyafarkassal (mindent a magyarok találtak ki? :) )

003.JPG

Végül szembejött egy óriási tábla, ami a Mini Magyarország irányába mutatott, és levezetett egy bicikliútra. A bicikliút aztán egy autóútba futott, ami mellett nem haladt járda, ezért visszafordultam. Egy csoport gyalogos jött velem szembe, mosolyogtam is, hogy majd biztos ők is megtorpannak, de úgy tűntek el a kanyar után, mintha nem is léteztek volna. Néhány perc téblábolás után leintettem egy biciklist, hogy merre kell mennem, és kiderült, hogy nincs más választásom, mint az autóút melletti füves részen végigsétálni.

Úgy tűnt, hogy megint belefutottam egy olyan kirándulóhelybe, amit az autóval érkezők tudnak csak kihasználni, de alig kétszáz méter után már ott álltam a jegypénztárnál. Lehet külön-külön is jegyet venni a két parkba, de nem érdemes, egyrészről mindkettő kellemes kikapcsolódást kínál, másrészről jóval kedvezményesebb a kombinált jegy.

Elvileg egy beléptető kapun keresztül lehet bejutni a parkba, de amikor ott jártam, éppen egyik sem működött, egy dolgozó terelte az embereket. A park elején kihelyeztek egy óriási térképet, bejárási javaslatokkal kiegészítve, ezt egyébként prospektus formájában mellékelik a jegy mellé is. valójában akármerre indul el az ember, minden irányból körül tudja járni a parkot, visszafelé pedig kulturált mosdó és növénybolt várja.

A park nagy előnye, hogy rossz időben is látogatható – amikor ott jártam esős volt az idő –, mert nagyrészt kövezett, betonozott úton megy az ember. Vannak persze olyan területek, ahol földút van, de aki nem akar dagonyázni, ezt kikerülheti.

A kicsikre is gondoltak, lépten-nyomon belefut az ember interaktív játékokba, sőt voltak olyan csoportok, akik idegenvezetővel mentek. A kert egyébként egyénileg felfedezve is érdekes, a fontosabb növényeknél táblák informálnak. A Pepi-kert legnagyobb látványossága egyértelműen a hegyi mamutfenyő, ami kis túlzással a park minden pontjáról látható.

020.jpg

A Mini Magyarország felé igyekezve bukkantam rá még egy aranyos dologra, a kijelölt út mellett mozgásra hangokat hallató szobrokat helyeztek el (az arborétum honlapja szerint a Biblia mintájára), a szoborcsoport közepén pedig egy óriási alma van.

A Magyarország egy elkerített területen van, ahova szintén egy beléptető kapun keresztül lehet bemenni. Mivel esős volt az idő, ezért néhány vasút és funkció nem üzemelt. Körülbelül egyméteres makettekről van szó, csaknem száz található belőlük a parkban. Egy részük interaktív, gombnyomásra indul az állomásról a vonat, vagy kinyílik egy ablak, esetleg valamilyen zeneművet játszik a vár. Találhatók itt nagyon ismert makettek is, mint a Hősök tere, vagy a Tihanyi apátság, de kevésbé ismert határon túli, vagy már nem létező várakat is láthatunk rekonstruálva. Külön tetszett, hogy a látszólag egymástól igen távol eső műemlékeket kisvasúttal kötötték össze (külön figyelve rá, hogy minden vonattársaság képviseltesse magát), így akár annak mentén is végigjárhatunk pár állomást. Egy-két nevezetességet én azért hiányoltam, de a park körüli üres területet látva nem tartom kizártnak, hogy bővítik majd a kiállítást.

028.jpg

A makett park megnézése után érdemes még programot nézni a környéken, mert az egész az arborétummal együtt 3-4 óra alatt kényelmesen bejárható. Bár az igazat megvallva, az egész bejárása után kellemes fáradtság lesz úrrá az emberen.

A mocskos anyagiak:

Kombinált jegy az arborétumba és a Mini Magyarországba (diák/felnőtt): 1500/2400 Ft

Összesen: 1500 Ft-ot költöttem.

Ha nincs Vakáció-bérleted, Pestről indulva ezekkel az árakkal kalkulálhatsz (diák/felnőtt 1 útra):
Keleti pályaudvar -> Szarvas (mezőtúri átszállással): 1685/3365 Ft

Néhány kép a szarvasi kirándulásról (Ha használod a képeimet, kérlek jelezd!):

A bejegyzés trackback címe:

https://barangolasokteodorral.blog.hu/api/trackback/id/tr7015368420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása